Marketingowe Rewolucje

7411
0
Share:

Za nami II edycja konferencji Marketingowe Rewolucje Branży Nieruchomości organizowanej przez agencję Blue Ocean Media. W tym roku organizatorzy postanowili ułatwić udział uczestnikom spoza Warszawy i konferencja ze zbliżonym programem odbyła się w kolejnych tygodniach w trzech miastach – Warszawie, Trójmieście i Wrocławiu.

Zdecydowaną większość wydarzenia podporządkowano reklamie w Internecie. Trudno się dziwić, skoro jest to najszybciej rozwijająca się obszar w marketingu mieszkaniowym (i nie tylko), a przy tym główny obszar specjalizacji organizatorów wydarzenia. Miło popatrzeć, że deweloperzy, którzy jeszcze nie dawno ograniczali swoją promocję w Internecie do prezentacji i ewentualnie reklamy w serwisach ofertowych, z uwagą słuchają o nowych trendach w promocji internetowej, a zadawane przez nich pytania świadczą o niemałym doświadczeniu.

Krzysztof Marzec z Devo Group przedstawił zmiany jakie zaszły w Google Analytics wraz z wprowadzeniem Universal Analytics. Zainteresowanie, z jakim spotkało się to wystąpienie, świadczy o tym, że deweloperzy coraz poważniej podchodzą do analizy efektywności swoich działań marketingowych. Do najciekawszych spośród przedstawionych funkcjonalności jest możliwość definiowania niestandardowych celów konwersji, takich jak kliknięcia w adres e-mail umieszczony na stronie czy połączenia telefoniczne wykonane w konsekwencji wejścia z określonego źródła.  Krzysztof Marzec zwracał również uwagę na rosnący odsetek odwiedzin stron internetowych z urządzeń mobilnych, a co za tym idzie konieczność optymalizowania pod nie stron internetowych – w szczególności projektowania zgodnie ze standardami Responsive Web Design.

Maciej Dymkowski z serwisu TabelaOfert.pl opowiadał o wykorzystaniu w promocji nieruchomości remarketingu w AdWords. Budowanie szczegółowych grup remarketingowych pozwala precyzyjnie dopasować kolejne przekazy do profilu klienta, prezentując mu specjalne oferty na mieszkania określonej wielkości czyw konkretnej lokalizacji. Warto przy tym zauważyć, że TabelaOfert od pewnego czasu oferuje reklamę w sieci AdWords targetowaną w oparciu o wizyty użytkowników w swoim serwisie. To bardzo ciekawe sposób na dotarcie do zupełnie nowych dla dewelopera klientów z wykorzystaniem precyzji targetowania remarketingu. Magdalena Czerw uzupełniła temat  remarketingu, przedstawiając możliwości związane z RTB (Real Time Bidding), rozwijający się model zakupu reklam z wykorzystaniem aukcji w czasie rzeczywistym poza siecią Google.

Najwięcej emocji wzbudził panel dyskusyjny poświęcony targom mieszkaniowym, którym część deweloperów zarzuca brak efektywności. Organizatorzy targów zwracają natomiast uwagę, że nie zawsze deweloperzy potrafią się do targów dobrze przygotować, wykorzystać ich potencjał i zmierzyć efektywność. Zagadnienie to jest w moim przekonaniu warte osobnego wpisu, który postaram się umieścić w najbliższym czasie.

Maciej Górka z Domiporta.pl zaprezentował przykłady wykorzystania social media (w szczególności Facebooka) przez  firmy z branży nieruchomości. Chwaleni za sposób prowadzenia social media przedstawiciele Home Broker przyznali, że działania te nie przekładają się w sposób bezpośredni na sprzedaż, pozwalają natomiast budować wizerunek i zaangażowanie klientów w relacje z firmą.

Blue Ocean Media wykorzystała konferencję do prezentacji przygotowywanych przez siebie nowych usług i produktów kierowanych do deweloperów. Zgodnie z zapowiedziami organizatorów powstająca sieć reklamowa dedykowana dla rynku nieruchomości połączona z platformą zakupową, pozwoli w dużej mierze zrezygnować z domów mediowych jako pośredników w zakupie mediów. Ciekawa jestem, jaką wartość dodaną zaoferuje ta platforma, gdyż w moim przekonaniu rolą domu mediowego (czy jak to bywa w branży nieruchomości po prostu agencji reklamowej) nie jest sam proces zakupu (media chętnie unikają pośredników), ale umiejętność efektywnego zaplanowania mediów.  Drugim prezentowanym rozwiązaniem jest aplikacja darmowyprojekt.pl, która pozwoli klientom zaprojektować mieszkanie i kupić elementy wyposażenia w sposób zbliżony do plannerów IKEA. Warto pamiętać, że nie jest to pierwsze rozwiązanie tego typu – od pewnego czasu z powodzeniem rozwija się Wirtualny Dom – warto obserwować rozwój obu platform.

Zapytani o prognozy na przyszłość prelegenci zgodnie stwierdzili, że należy spodziewać się rozwoju promocji z wykorzystaniem kanału mobilnego, zarówno pod względem nowych jakościowo rozwiązań, jak i skali. Już dziś wyraźnie widać, że kanał mobliny jest najszybciej rozwijającym się pod względem wydatkowanych budżetów – wydatki na mobile wzrosły w ciągu ostatniego roku o 118% podczas gdy reklama banerowa o 11%, SEM – 7%, a social media o zaledwie 2%.

Share:
Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach.
Zapisz