Nie-Internetowe nie-Targi

683
0
Share:

Targi nieruchomości to impreza, podczas której w jednym miejscu można znaleźć oferty wielu deweloperów, a także porozmawiać i uzyskać dodatkowe informacje od ich przedstawicieli. Od czasu, kiedy deweloperzy zaczęli intensywnie prezentować się w Internecie, podchodzę sceptycznie do rozwoju tej formy promocji. Jestem przekonana, że w Internecie można pokazać dużo więcej i w sposób wygodniejszy dla klienta niż na targach. Ostaniej wiosny targi zaczęły jednak przeżywać renesans

Nic więc dziwnego, że portale nieruchomościowe zaczęły poważnie myśleć o połączeniu targów z Internetem. Ze swoimi edycjami wirtualnych targów wystartowały GazetaDom.pl, NowyAdres.pl oraz – w pewnym sensie – Tabelaofert.pl.

W pierwszej kolejności odwiedziłam Internetowe Targi Nieruchomości GazetaDom.pl. I co? I nic. Krótka wizyta pokazuje, że w przedsięwzięciu uczestniczy zaledwie po kilku deweloperów z każdego z miast. Możliwość rozmowy z przedstawicielami deweloperów ograniczona jest do (słabo promowanych) czatów organizowanych w dni powszednie w godzinach południowych – nic dziwnego, że prawie nikt na nie nie wchodzi (ludzie pracują!). Dodatkowo formuła kompletnie nie wykorzystuje możliwości, jakie daje Internet.

Prezentacje poszczególnych deweloperów to suchy opis ilustrowany zdjęciami. A ja wyobrażałam sobie wirtualne wycieczki, na jakie zabiera nas TVM2 czy Domoklik. Twórcy „targów” wpadli na fajny pomysł pokazywania obok siebie inwestycji z tych samych dzielnic (funkcja pokoje) – co z tego, skoro w takim pokoju jest zazwyczaj jedna inwestycja. Dobrze, że chociaż można przejść z prezentacji dewelopera bezpośrednio do jego ofert, tylko czym ta prezentacja na targach różni się od jego standardowego opisu na GazetaDom?

Zastanawiam się, jak Agora – gracz o takim zapleczu i rozumieniu Internetu – mogła wypuścić na rynek coś takiego: ani Internetowe, ani Targi, ani Nieruchomości.

Najciekawsze co dają Internetowe Targi Nieruchomości to seria interesujących artykułów autorstwa Dariusza Brzostka i Michała Świecha. Na szczególną uwagę zasługuje analiza najważniejszych obecnie trendów/zmian na rynku mieszkaniowym w Polsce. Z punktu widzenia osób zajmujących się wizerunkiem i promocją najciekawsze mogą okazać się artykuły Dariusza Brzostka o tym, jak deweloperzy kształtują Unique Sales Proposition (chociaż tak się tu tego nie nazywa) oraz o dniach otwartych.

Share:
Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach.
Zapisz