Zostaw dane, dostaniesz loda

3718
0
Share:

Za nami wiosenne targi TabelaOfert.pl. Nie pokuszę się o porównania z konkurencją, bo z przyczyn opisanych poniżej to pierwsze w tym sezonie targi, które odwiedziłam. Nie mam jednak wątpliwości, że była to impreza o niebo lepsza od targów tegoż organizatora, które opisywałam pół roku temu.

Lepsze, bo na targach sporo było klientów, klientów przygotowanych i rzeczywiście chcących kupić. Lepsze, bo organizacja przestrzeni i same stoiska robiły wrażenie naprawdę przemyślanych – zarówno po stronie organizatorów, jak i wystawców.

Tym, co było szczególnie widoczne podczas targów, była olbrzymia presja wystawców na pozyskiwanie leadów. Działanie skądinąd bardzo słuszne – podczas targów ciężko przeprowadzić skuteczną rozmowę sprzedażową (ze względu na tłum i zgiełk) oraz poświęcić odpowiednio dużo czasu wszystkim potencjalnym klientom. Można jednak pozyskać kontakt do nich oraz wstępnie rozpoznać ich oczekiwania, aby później właściwie to wykorzystać. Jednak kiedy uczestnik targów jest co chwilę indagowany przez mniej lub bardziej zdesperowanych ankieterów, zaczyna się niecierpliwić i część z nich odprawiać z kwitkiem.

W tym tłumie ankietujących była jedna firma, której chyba mało kto odmówił. Pomysł Layetany był prosty, tani (chyba) a przy tym niezwykle skuteczny – po przestrzeni targowej chodziły wysokie i przesympatyczne hostessy, które w zamian za wypełnienie ankiety oferowały kupon na gałkę lodów. Co istotne , żeby lody otrzymać, trzeba było pofatygować się na stoisko Layetany (Mozaiki Mokotów), co dawało duży (chociaż – mam wrażenie – nie do końca wykorzystany) potencjał sprzedawcom.  Warto przy tym zauważyć, że kulka lodów jest sympatyczna, ale nie nazbyt wartościowa, więc akcja nie generowała raczej fałszywych zgłoszeń, jak to miało miejsce w ubiegłym roku, kiedy  część deweloperów organizowała konkursy z atrakcyjnymi nagrodami (np. iPhone’ami).

Wracając jeszcze do kwestii przestrzeni. Stoiska nie robiły wrażenie bardzo wystawnych, jak to kiedyś bywało, ale przemyślanych, dobrze eksponujących walory inwestycji i efektywnie wykorzystujących przestrzeń.  Moją uwagę zwróciła Sala Marmurowa, gdzie trzech deweloperów (JW Construction, Ronson i Eco Classic) zagospodarowało duże, poprzecznie ustawione stoiska. JW Construction i Ronson otworzyły przestrzeń, zachęcając ludzi do przechodzenia przez środek swoich stoisk, a co za tym idzie większej ekspozycji na przekaz promocyjny oraz kontakt ze sprzedawcą.

PS. Na koniec kilka słów wyjaśnienia dla czytelników Marketingu Nieruchomości, którzy zwrócili uwagę na 3-miesięczną przerwę w publikacjach. W godzinę po opublikowaniu ostatniego wpisu – 11 stycznia 2011 roku – pojechałam do szpitala imienia Świętej Rodziny w Warszawie, gdzie następnego dnia rano na na świat przyszedł Jasiek. Proszę zrozumieć i wybaczyć tę przerwę w blogowaniu.

Pokrewne wpisy:
Mali wystawcy
Targi – co za dużo to niezdrowo
Targi jesienne – odsłona druga
Smutek targów
Podsumowanie Mazowieckich Targów Mieszkań

Share:
Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach.
Zapisz